Gå til innhold
Arkivverket

[#6220] Hans Thoresen Brende, eiker/Kongsberg


Gjest christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest christina Frøysland

HeiJeg leter etter litt slekt jeg. Min tippoldefar Het Hans Thoresen Brende(brenne,brænne) han er i ft 1865 bosatt på ekermoen på Kongsberg. Han er ifølge dette født i 1827. I 1856 giftet han seg med Karen Hendrikke Henriksdt Røraas. Etterhvert får de barna Caroline, Håkon og Hanna Andrea. Hanna har navnet Ås Brenne og de flytter til Drammen.Men hvem er Hans og hvordan kan jeg komme videre i dette?Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei Christina!Gå til kirkebøkene for Kongsberg, så finner du vel ekteskapet deres, og da vel også fedrene. Det er tydeligvis noen som har gransket i denne slekta før, da LDS Family Search gir følgende resultat (som har blitt innlevert av et av medlemmene) Hans THORESEN Sex: MMarriage(s): Spouse: Karen Henrikke HENRIKSDATTER Marriage: 27 Jan 1856 Kongsberg, Buskerud, NorwayHilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.