Gå til innhold
Arkivverket

[#6253] Innflyttet fra Stargart Pommeren ca.1790.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Her finnes på en tavle en herre ved navn Johan Eberhard Klepzig født ca. 1750 i Pommeren. Fikk borgerbrev i Bergen 10.1.1793, gift samme sted 1.ekte: 25.2.1792 m. Malene Thorsdtr. Sunde,døde 18o3, 43 år. 2.ekte: 1.11.1804 m. Ingeborg Elisabeth Johannessen Ogna, grl. 30.6.1810, 31 år.3.ekte: 18.6.1811 m. Christine Isacsdtr. Ims, døde 31.3.1851, 78 1/4 år.Jeg har kun 1 sønn Isac Christian Johansen Klepzig og 1 datter Johanne født 1811. Er der noen som har fler barn etter han og hans 3 koner. Og kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre for å finne noe ut om ham i Tyskland.Mvh. Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg har ennå ikke sett noen webside for byarkivet i Stargard (Stadtarchiv), men det burde gå an å få hjelp i Stadtarchiv Stralsund (som også kan søkes opp på web), og ved Vorpommersches Landesarchiv Greifswald. PÅ Norsk slektshistorisk forenings webside (www.genealogi.no) finner dere en lenkekatalog til diverse websider med ganske mye vorpommersk arkivmateriale. Hilsen Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Tore. har prøvd adressene du sendte meg,min datter har prøvd i hele dag men hun får ikke åpnet noen av sidene til arkivene du nevner. Hun ringte meg , så spørsmålet er, er disse sidene i Tyskland tilgjengelige for "vanlige" folk eller bare for dere spesiallister. Likeledes prøver hun å komme inn på sidene i København til folketellingene, men får ikke åpnet dem. Er det vi som ikke kan den rette vrien, eller kan de ikke åpnes. Kan du Tore svare meg elller noen andre som har prøvd seg. Tusen takk til den eller de som kan gi et svar. Mvh. Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Noen av lenkene på NSFs webside til tyske arkiver fungerer riktignok ikke, men de fleste skulle gjøre det (Stralsund er riktignok ikke kommet inn i listene der ennå). Dere kan jo isteden bruke søkefunksjonene på portalsidene, f eks SOL (Kvasir) med søk på bynavnet, så kommer man også frem til de riktige adressene på denne måten. Hilsen Tore H Vigerust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.