Gå til innhold
Arkivverket

[#6256] Gjøa Bottolfsdtr Krossbøl, Fet/Enebak, Akershus. d


Gjest Marius Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Karlsen

Søker opplysninger om forfedrene til Gjøa. hun sies å være død ca 1688. og var gift 2 ganger, 1 gang med Arne Hansen Skøyen, og 2 gang med Gudmund Skøyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Det står om Gjøa Botolfsdatter i Enebakk bygdebok 3 s. 466-467 og i Runar, hefte 5. I Familysearch er faren oppført som Botolf Bårdsen og moren som "Miss Halvorsen" eller "Mrs Botolf Halvorsen". Jeg har ikke forsket på dette selv, men hun var antakelig en datter av Halvor Guttormsen Krossbøl. Botolf Bårdsen var muligens en sønn av Bård Skøyen i Enebakk. Årstallene er veldig forskjellig oppgitt, så jeg gjør ikke noe forsøk på å bringe dem videre, men jeg er veldig interessert i å se et svar fra en som har forsket på dette! Hilsen Laila Kornstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Barbara Lose

Hei!,Jeg havnet i dette gamle temaet etter å ha funnet en Hans Bottolfsen Krossbøl hos Familysearch. Han var født ca 1612 i Enebakk og døde 1644 (g. ca 1637 med Siri Colbjørnsdatter Aas).Spørsmål: Er det riktig at min forfar Hans Bottolfsen er bror til Gjøa Bottolfsdatter?Via Google finner jeg forresten noen anetavler, der Gjøa Bottolfsdatter er omtalt, f. eks: http://home.c2i.net/hjonsrud/mineaner.htmIfølge denne tavlen er 5223. Gjøa Botolfsdatter Krossbøl barn av 10446. Botolf (Aslaksen) Krossbøl.BAK er sønn av 20892. Aslak Botolfsen Krossbøl, f. ca 1521,ABK er sønn av 41784. Botolf Halvorsen Krossbøl, nevnt i 1528,BHK er sønn av 83568. Halvor Botolfsen, som var lagrettemann i Enebakk mellom 1470 og 1490,HB er sønn av 167136. Botolf AslaksenBA er sønn av 334272. Aslak Stulle og 334273 Toron Gunnarsdatter, som levde i 1371 og 1373 'da det ble inngått forlik om hennes farsarv'I Familysearch er Gjøa Bottolfsdatters far oppført som Botolf Bårdsen (innlegg 2). Jeg lurer på om Botolf Halvorsen eller Bottolf Bårdsen er den rette faren til Gjøa og Hans (?)Hilsen Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.