Gå til innhold
Arkivverket

[#6264] Trondheim


Gjest Turid Fleitscher Skånvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Atter en gang forsøker jeg da jeg endelig har klart å få en bekreftelse fra Oslo Folkeregister om at min bestefar John Fleitscher hadde fødested Trondheim. Håper nye og gamle debattanter kanskje kan hjelpe meg. Navn: John Collonda Fleitscher, f.14.2.1900 Trondheim. Far oppført som gardbruker William Fleitscher. Alle opplysninger mottas med takk Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Hei Gurli. Han skal være hjemmedøpt med attest fra sognepresten i Bakklandet........ hans far var katolikk men moren stod i statskirken. Noen har også ytret noe om domkirken i Tr.heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Turid. Kan du fortelle om foreldrene var gift. Hvis ikke vet du hvem moren var, og hvor hun var i 1900. Det er veldig rart at ikke faren og sønnen finnes i FT 1900. Om sognepresten i Bakklandet har skrevet en attest må han jo ha funnet noe i krk.boka for det sognet.(Hvilket år ble attesten skrevet?) Han står ihvertfall ikke som døpt der, men har du sjekket om han kan være konfirmert der. Konfirmasjon for rundt 1915 finnes ikke på film på statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Hei TuridHar du prøvd å finne dem i adressebok for Trondheim rundt 1900-tallet ? Kanskje kan det finnes noen spor der.Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Hei Berit og Inger. Jeg vet ingenting annet om moren enn at hun stod i statskirken mens faren var katolikk. Mulig denne attesten har kommet frem i forbindelse med giftemålet. Han var ikke konfirmert med vaksinert antakelig i forb. med giftemålet. Eirik Strøm i DIS Tr.heim har gått igjennom alle kildene som finnes i Statsarkivet i Tr.heim så her finnes ingenting om ham. Ang. adresseboken i Tr.heim har ikke jeg sjekket den men går ut i fra at det har Strøm gjort. SISTE: I folketellingen for Aker 1.desember 1926 står han oppført med bosted i 1923; "Asker". Håper at det kanskje finnes noen folketellingslister for Asker i 1923, men har ikke fått sjekket dette ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Hans dåp må kunne finnest i kirkebøkene for Bakke kirke- Lade kirke eller Domkirken kansje også i Vår Frue. Min erfaring er at i Strinda /Trondheim ble barn døpt litt tilfeldig i forhold til bosted. Der må nok spoles noen filmruller for å finne dåpen,men det burde kunne gå fort dersom foreldrene var ugifte. Uekte pleier å bli ført i egen rubrik. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har lett igjennom alle kirkebøker i Trondheim pluss Lademoen og Strinda. Den eneste jeg ikke har sett i var den med spedlaske, men der ble det ikke født barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Hei Sigbjørn. Har vært i kontakt med den Katolske Kirken i T.heim og de har ingen kirkelige handlinger hvor hans fars navn er kjent. Så de kunne ikke gi noe positivt svar ang. hr. Fleitscher. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.