Gå til innhold
Arkivverket

[#6272] Astad, Øre og Kleive i Romsdal


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Nils Olsen Astad fra Øre i Romsdal f. 1826, d. 1894 ble gift 1850 m. Karoline Ørgersdtr fra Kleive i Romsdal. Karoline f. 1826, d. 1881.  I følge folketellingen for 1865 var hun fra Trondheim - muligens født der, eller at hun var bosatt i Trondheim da hun giftet seg.  Disse to var bosatt på Klubben under Rødsand i Bremsnes sogn på Averøya (Averøy kommune). Disse opplysningene er fra Averøy Bygdebok bind II.  Jeg er interessert i opplysninger om aner eller andre opplysninger om dette ekteparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Torgeir Kvalvaag

Jeg vet ikke om du har fått svar på ditt spørsmål, men sånt umiddelbart kan jeg si at det er stor sannsynlighet for at folk som kaller seg Astad kommer fra Astad i nåværende Gjemnes kommune. Tilbake til f.eks. 1865-tellingen må du lete under Tingvoll/Øre sogn.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.