Gå til innhold
Arkivverket

[#6276] Jacob Olsen g.14.07.1849 Helleland i Lund,Rogaland


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jacob Olsen giftet seg med Marthe Thorsdtr. fra Rapstad i Helleland.Marthe vet jeg mye om , men det kan jeg ikke si om Jacob.Han skal være født ca.1816.Faren het Ole Nielsen og skulle komme fra Gritledal(Græsledal) i Walle,Vest-Agder.Men jeg finner ingen Jacob Olsen født der.Derimot fødes det en Jacob Olsen i 1817 i Lund,Rogaland med far Ola Nilsen og mor Marta.Dersom noen skulle ha tilgang til kirkebøkene for Lund/Helleland i Rogaland er jeg svært interessert i følgende:Kan noen sjekke ekteskapet til Jacob 14.07.1849 for å se vilke opplysninger det står om ham der?Og kan noen sjekke fødselen i 1817 (jeg har ikke datoen)i Lund for å se hva som måtte stå om foreldrene hans ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det gjelder å holde liv i gamle drømmer.Jacob dør på Skailand i Helleland/Rogaland mellom 1860 og 1865.Matha og Jacob fikk fire barn Ole Andreas 03.01.1850 , Anna (min oldemor) 28.11.1852 , Jonas Mikal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ooobs.det gikk litt fort i svingene.Jonas Mikal født 29.07.1856 og Ingeborg 18.02.1860. Ole er kalt opp etter farfaren , Anne etter mormoren , Jonas trolig etter Marthes første ektemann og Ingeborg kanskje etter farmoren.I 1865 er Marthe enke.Håper noen kan hjelpe meg med å fastslå hvem denne Jacob Olsen var. Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Sigbjørn.Nei , jeg har ikke bøkene selv,men har fra tid til annen lånt de på biblioteket.Jeg har imidlertid ikke funnet andre opplysninger der enn de jeg har angitt her.Derfor tror jeg at kirkebøkene må til pers.Om ikke noen kjenner til familien da.Slekten til Marthe har jeg brukbar oversikt over,men det er altså forholdsvist blankt hva Jacob angår.Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.