Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Liv Larsen

[#6282] Anthonætte Agersborg

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Er det noen som vet hvem foreldrene til Anthonætte Agersborg var? Hun var født ca 1839 i Vefsn. Jeg spekulerer på om hun kunne være datteren til Henrik Agersborg, men er usikker der. Har dessverre ikke anledning til å gå på kirkebøkene akkurat nå. Hennes far skulle være lensmann, og det var jo ikke så mange Agersborg å velge mellom da. Hun var gift i Herøy med Christian Sørensen. Et sted så jeg at hun var skrevet som Hansen Agersborg, derfor ble jeg i tvil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Andersen

Anthonætte Agersborg er etter all sannsynlighet Agnete Anthonette Hansdatter.Det er skifte etter Maren Henriksdatter Agersborg, enke på Rynes i Vefsn i 1856, døde 15. august 1856 og der er oppført Karen Agersborg, datter, død. Agnete Anthonette Hansdatter 17 år, barn av Karen; formynder faderen Hans Olsen, Rynes.Knud Agersborg og Maren Henriksdatter Agersborg er foreldre til Karen, det var skifte etter Knud på Rynes i 1847. Mer finnes på Family search. Mvh. Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.