Gå til innhold
Arkivverket

[#6283] Kabberud gård, Vinger, Hedemark


Gjest Inger Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Andersen

Hei! Finnes det noen der ute som har bygdebok for Vinger prestegjeld, Hedemark? Skulle gjerne vite om det på Kabberud gård finnes en Gunner Sørensen f.ca.1801,sønn av Søren Olsen. Finner han ikke i folketellingen 1801, men han kan jo være født etter tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Hei Inger: jeg finner i Vinger bygdebok nr I på side 256 en Søren Olsen Sagen Viker, Grue 1749- 21/jan 1835 gift 1787 med Kristine Engebretsdatter Kabberud 1762- 05/10 1847 med følgende barn: Olea f. 1790 d. s. år Ole f. 1791 - død 22/12 1867 Maren f. 1795 Olea f. 1798-18/10 1994 Karen f. 1802 - 07/3 1892. Men dessverre ingen Gunner i denne familien. Jeg har sjekket alle som bodde på Kabberud, men finner ingen Gunner Sørensen, dette var den eneste familien som bar Sørensen etternavnet på Kabberud. Kan han være født før de kom til Kabberud. Søren Olsen Kjøpte denne eiendommen i 1793 og før det så kom han fra Viker i Grue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Andersen

Hei Solfrid! Tusen takk for opplysningene.Nå kan jeg iallefall regne med at jeg har vært inne på feil spor.Det kan godt være at han er født tidligere, det er jo ikke uvanlig at alderen er feil i så gamle kirkebøker.Så jeg får bare lete videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Inger! Ingen Gunder Sørensen er døpt eller konfirmert i Vinger som kan passe til din Gunder. Har kirkebøkene i database, så det er enkelt å søke.Mvh. Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Andersen

Hei Finn! Takk for hjelpen.Fødselsår og navn på far har jeg fra kirkeboka da han giftet seg,men at han kom fra Vinger har jeg fra Nannestad bygdebok.Man kan nok ikke stole på alt man finner der, hvis det da ikke finnes flere steder som heter Vinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

I 1801 folketellingen ved søk på gårder så fikk jeg frem 3 Winger. 1 i Hedmark og 2 i Oppland, Lands og Ourdahl. Kanskje det kan være rette plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.