Gå til innhold
Arkivverket

[#6291] Mere Hitra


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Kjenner noen til disse to som kom til Hitra og slo seg ned tilslutt på plassen Korshamna ( Korshavn)??????Ole f.1815 d. 1908 ( mulig kom fra Stadsbygd eller Rissa) gift med Ingeborg Anna f.1828 d.1916 ( kom fra samme sted som Ole)Ett evig mysterium som jeg håper noen kan være med og løse!!MVH, Gurli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Olav Øien

Hei,har tatt en liten titt i FT1875, der bor de på plassen Myran under Muurvold gård. De bor sammen med 5 barn. Såg der at det ene barnet var født 1864 i Aure på Nordmøre. Tok da en titt i FT1865, fant de på denne adressen: Lenke på gården Saugmestervik.Vet dessverre ikke mer enn dette. Har du sett i Hitraboka - Sandstad sokn av Sverre Utseth? Kanskje det står noe om dem der.Hilsen Geir Olav Øien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

I hitra boka er det disse opplysningene om at de kom fra Stadsbygd/Rissa er hentet fra - Ikke akkurat uvanelige navn heller da..... Vel jeg får prøve Kystmuseet og se - takk for tips fra begge:-)GH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Etterkommere etter disse er egentlig greie - vel, det ble nytt dette fra plassen de bodde på i Aure - men det er aner jeg er mest interrisert i og finne. Ut fra tellingen ser jeg at faren til Ole heter Arnt og INgeborg Annas far heter Ole....Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.