Gå til innhold
Arkivverket

[#6295] Karen Dorthea Larsdatter, gift Fugleberg. Hvor???


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg leter etter min oldemors søster, Karen Dorhea Larsdatter, f. 7.9.1862 i Rødøy. Hun giftet seg vistnok med en hr. Fugleberg. Jeg vet ingenting om han. Men det sies at hun dro til Amerika, men jeg finner henne ikke i noen av emigrantlistene. Jeg er ingen språkmann og våger derfor ikke å begi meg ut på engelsk. Er der noen som kjenner til eller har peiling på hvor jeg kan finne både giftermålet og evt. emigrasjon? Veldig takksam for all hjelp!! mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Det jeg har funnet ut er at etter 1975 er hun ikke lenger å finne i Norge, men jeg finner hun heller ikke i noen av emigrantlistene. Er der noen som kan gi meg en pekepinn på hvor jeg nå kan lete? Jeg ville sette stor pris på om noen kunne hjelpe. Jeg har nemlig en tante som er født i 1914 og som ønsker å få kontakt med eventuelle etterkommere. Jeg vet også nå at hun hadde en datter som het Laura. Håper fortsatt! Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Først a av alt: Det er selvfølgelig etter 1875 jeg mener og ikke 1975. Så takk til deg Hans Gangstø. Joda, jeg har nok søkt i Kvinnherad også, men det er litt vanskelig å finne ut hvilken Fugleberg når jeg ikke vet hans fornavn. Jeg finner også mange Fugleberg i USA, ingen som er født rundt 1860. Men jeg vet at de reiste til USA fordi at jeg sitter med 2 bilder derfra hvor både Karen og hennes datter Laura er med sammen med Lauras onkel Oluf Wise Olsen. Problemet er at bildet ikke er datert. Finner forresten ikke Oluf heller, så jeg er veldig takknemlig for all mulig hjelp! Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Jeg tenkte at kanskje det var nevnt i bygdebøkene for Kvinnherad om de som utvandret slik at du fikk noen fornavn - kanskje til og med om ektefeller var nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Ja, det kan kanskje hende, men nå har ikke jeg tilgang til de bygdebøkene. Jeg har tidligere lånt de på Biblioteket, da dette ikke var aktuelt, men får kanskje prøve en gang til. Jeg finner bl.a. en i Ft. 1875, Hans Simon Fugleberg i Ålseund, som kanskje kan passe med alderen. Hvis noen hadde tilgang til kirkebøkene for Ålesund, kunne de vær snill å se etter om han ble gift i årene fra 1875-1900 og i tilfelle med hvem? Men i alle fall skal du ha takk! Jeg er fortsatt åpen for forslag. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg leter fortsatt, men uten resultat. Jeg finner imidlertid at der er 2 gårder med navnet "Fugleberg". Den ene i Kvinherad og den andre i Ibestad i Troms. Men har søkt gjennom kirkebøkene som er tilgjengelig på nett fra Kvinherad og det som er fra Troms, uten å finne noe giftermål. Kan det tenkes at navnet "Fugleberg" også kan være fra Sverige? Er der noen som vet noe om det? Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.