Gå til innhold
Arkivverket

[#6297] Sverige


Gjest else-marie aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Normann Christiansen

Det kommer an på hvor i Sverige du skal lete. Noe finnes på nett, men de har ikke Digitalarkivet som vi har. Det finnes imidlertid noe. Du har også Røtters anbytarforum hvor du kan etterlyse folk, veldig mye hjelpsomhet og kunnskap der!Men, som sagt, hvor i Sverige skal du lete? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Du må først kjenne til hvo de flyttet fra. Senere bør du ta kontakt med ditt lokale bibliotek , for å kunne læne microkort fra SVAR. Det er en forkortelse på SvënskArkiv inormasjon Ramsele.Her kan du låne micro kort med bl.a. død - død- konfirmasjon- utflyttingskort- Husforhørskort. En mengde typer av informasjon. Du får sikkert litt hjelp på ditt bibliotek.Jeg har selv en svensk oldefar som flyttet hit i 1883. Jeg er tilbake til midten av 1600 tallet på flere steder i Vãrmland.'Lykke til!Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Hei! Lurer også på de samme personene. Svein Halvorsen fikk utflytningsattest til Värmland i 1843. Han reiste da fra Uvdal i Numedalen.Faren Halvor Sveinson hadde husmannsplassen Sveinssonplassen i Tandbergeie. Broren Knud reiste etter i 1854. De hadde begge tatt navnet Tandberg. Kan dette hjelpe litt? H. Inger C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Mikal Mikkelsen

Hei alleMy Norwegian is very very limited. My grandfather's family emigrated to Norway (Notteroy) from Sverige (both his mother & father). If someone would be kind enough to explain if they have found a digital link to Sweden for family search, I haven't found one yet. Tusen takk.Arne Mikal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

For Värmland kan man bruke denne f.eks: Folketelling 1890ellers finnes også en egen side om Värmlandsrøtter: VärmlandsrøtterRøtters anbytarforum har jeg allerede lagt link til lenger opp i tråden..... Laia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

For Värmland kan man bruke denne f.eks: Folketelling 1890ellers finnes også en egen side om Värmlandsrøtter: VärmlandsrøtterRøtters anbytarforum har jeg allerede lagt link til lenger opp i tråden..... Laia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.