Gå til innhold
Arkivverket

[#6306] JOSEFINE WILHELMINE F.1861 GöTEBORG


Gjest Lisbeth Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Mikalsen

Er det noen som vet hvor jeg kan finne opplysninger om Josefine Wilhelmine som ble født 1861 i Göteborg, hun giftet seg med Axel Ludvig Klemp, og bosatte seg i Oslo...Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Lisbeth! Det enkleste for deg er å finne noen av ungenes dåp, der vil du finne Josefine Wilhelmines pikenavn. Hedmarksgata er på vakre Vålerenga, men Vålerenga kirkes kirkebøker starter ikke før 1899. Og det er ikke filmet konfirmanter enda, bare fødsel og lysninger.Dersom familien bodde i Hedmarksgata ved noen av barnas dåp, vil du kanskje finne dem i Gamlebyen (Oslo menighet).Du bør dra på Oslo Byarkiv i Maridalsveien 3, der har de både folketellinger (årlige fra 1901 og frem til 1941 nå) og kirkebøkene for alle Oslo-menighetene. Adressebøkene er også ett godt hjelpemiddel her.Dersom du vet at de fikk noen barn etter 1900, gi meg beskjed! (jeg har Vålerenga kirkebøkene hjemme) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei Laila!Takk for svar. De fikk barn før 1900...Axel Karsten f.1884....Fritjof Jonathan f.1886...Viktor Emanuel f.1888...Hans Arthur f.1890...Ludvig Eugen f.1892Det er også to jenter Eugienie og Ovidie f.1889, som muligens hører til fam. det vet jeg ikke sikkert enda for de var bortsatt . (Min farmor fortalte at det var to jenter, tvillinger som var satt bort. Mulig det er Eugienie og Ovidie.)Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

AHA! Det kan du også finne ut på Byarkivet! Ta med deg utskriftene av begge tellingene fra Høland, og be om å få se fattigunderstøttelses-protokollene. Du må bla litt, men der står foreldrenes navn, og hvorfor og sånn! Ser jo ut til at det er tvillinger disse to og:) Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Nei, det må du til Byarkivet for å få tak i. Det er originalene du får bla i til og med! Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.