Gå til innhold
Arkivverket

[#6313] PETER CHRISTIAN NICOLAY KLEMP


Gjest Lisbeth Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei!I folketellingen fra 1801 finner jeg Peter Christian Nicolay Klemp, han er da 23 år, men er det noen som kan si meg hvor jeg kan finne ut hvor han ble født, og hvem som er hans foreldre ?Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekket litt i samlingene til Lassen og Delgobe. Navnet Klemp oppgis er også å kunne være Klempe og Klempt? I Lassen står det en exam. jur. Peter Christian Klempt, død Chra. 1866 i ca. Oktober, og etterlot enke Lovise f. Michelsen.I Delgobes notater står det: Klempe Peter Christian gift 11/9 1828 Lovise Michelsen. Peter Christian Klemp 1805 Exam.jur. Copist.Jeg vet ikke om dette er din mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei Berit! Tusen takk for svar....Peter C. Klemp født 1805 i Fåberg er også en av mine, hans far Hans Hammer Klemp kom fra Danmark, så Peter C. N. Klemp som er 23 år i folketellingen 1801, tror jeg oggså kom fra Danmark. Men hvor, og hvem som var hans foreldre vet jeg ikke. Og datoen for ekteskapet til Lovise og Peter C. hadde jeg ikke, så tusen takk. Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

C. Klemp og hustru Lovise Mikkelsd. finnes i FT-1865 for Christiania. Han er 61 år gl. og f. på Faaberg. Dette er vel den Peter Chr. Klemp som er født 22/8-1804 på Fåberg (se diskusjon nr. 3261).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei Ketil! Det er riktig det du skriver. Det var fler personer med ganske like navn i denne fam. Bl.a. har vi Peter Nicolay Klemp som er parykmagersv. og født 1759 i Danmark......Peter Christian Klemp som er gartner og født i Danmark i 1772... Og så har vi han som jeg etterlyste nå, Peter Christian Nicolay Klemp som bor på Eidsvold i 1801 og da var 23 år. Vidre har vi han som ble født på Fåberg i 1804. Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.