Gå til innhold
Arkivverket

[#6315] Inger Marie Olsen f.1733 ,Asker


Gjest Nina Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Hei, vet noen hvem som kan være Inger Marie sine foreldre?Hun er født i 1733(d. 1806), mest sannsynlig i Asker Akershus.Hun ble gift i 1754? med Hans Engebretsen f. 1711 på Groset i Asker. (Han er sønn av Engebret Joensen og Aase Hansdtr.)Inger Marie og Hans fikk 12 barn, derav Svend Hansen som er født i 1764. I 1801 tellingen finner jeg Svend og moren hannes på gården Groset i Asker.Svend hadde en datter, Karen Kristine f. 1812, som er min tipp-tipp oldemor.Mvh. Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg lett igjennom hele Asker i et stort tidsrom, men ingen Inger Marie er født eller konfirmert der. Heller ikke født i Røyken. Navnet hennes stemmer for det så jeg på skiftet. Hans Engebretsen 1711 - 12/8 1798 ble trolovet på Schouom(Skaugum) 27/9 1754 og gift 21/10 med Inger Marie Olsdt. Caut. Helge Næs og Hans Haneval. Kanskje du skulle sjekke i Lier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Hei Berit. Tusen takk for jobben du har gjort. Da skal jeg undersøke Lier.Et litt dumt spørsmål kanskje, men Caut. Helge Næs og Hans Haneval, det er forlovere eller???Mvh. Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det betyr vel kausjonister tror jeg. I dag bruker vi forlovere. Forlovelse den gang var bindene. Du kunne vel ikke bare bryte den sånn som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.