Gå til innhold
Arkivverket

[#6320] marie og edvard franzten, 1860 buksnes


Gjest janidar
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Normann Christiansen

Du er litt vel sparsom med opplysninger da! Når levde disse? regner med at "1860" er kommunenr. og ikke et årstall? Kun en Edvard FRANTSEN i Buksnes i 1865, på Langstranden. Men det regner jeg med at du har funnet selv? (F.1863) De bodde på Kirkebakken (Myklevik) i 1900 (også i Buksnes) Her er det faktisk Oppgitt Karlsdatter på Marie....Hva er det du lurer på da? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

En annen ting, hvis du ser på alle meldingene i digitalarkivet, så er det koselig om du også oppgir hele navnet ditt. Det er alltid arti å vite hvem en har med å gjøre vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Vær så vennlig å bruke store bokstaver der det skal være store bokstaver. Det letter lesningen. Og har dessuten vært nevnt her flere ganger tidligere. Forøvrig: lykke til med dine etterlysninger - her er ofte god hjelp å få.Vennlig hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janidar larsen

Gamle kart over Buksnes i Lofoten (komm.nr 1860) fra 1850-1930, hvor disse kan finnes? Takk laila, for edvard og marie frantsen har visst engang i tida bodd på eiedommen som tilhører oss idag, og så er det uenighet ang grenser fra gammel av, sånn at jeg er interessert i hvilke husmandsplasser som var fra 1850 og utover i dette området, slik at eventuelle grensekryss kan forklares dit hen.....,Det beste tipset jeg har, er at Aron Hansen bodde på plassen jeg snakker om, men det er grensene jeg er særdeles opptatt av,Takk til alle som kan hjelpe, spesielt laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Kanskje en telefon til Statsarkivet i Tromsø kan svare deg? Tlf. 77 67 66 11. Arkivene er alltid hjelpsomme, og de har flinke folk! Lykke til! Laila (med stor L :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei igjen! Nå har jeg myst litt i Bygdeboka for Hol, og funnet ut at følgende husmannsplasser var under Myklevik: Kaalstranden, Båtviken, Stenviken, Kirkebakken, Storoneset, Langstranden, der dine bodde, Utfra det jeg kan se, ble Sevald Frantsen, Edvards bror, eier av LANGSTRAND

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei igjen! Nå har jeg myst litt i Bygdeboka for Hol, og funnet ut at følgende husmannsplasser var under Myklevik rundt 1860: (Hol Bygdebok s. 134-153 Kaalstranden, Båtviken, Stenviken, Kirkebakken, Storoneset, Lilleosnes, Langstranden, der dine bodde, Utfra det jeg kan se, ble Sevald Frantsen, Edvards bror, eier av LANGSTRAND i 1891. Sevald fikk sitt skjøte fra C. M. Johansen i 1890, tinglest 6/9.Dersom du ikke har sett i denne boken, bør du løpe og gjøre det! Det flere av Frantsen-folket nevnt, og også enda flere plasser.Lykke til! Laila I ft. 1891 bodde Edvard Frantsen på husmannsplassen Kirkebakken, gm. Marie Karlsdatter, f. 1867 i Vågan. ....videre står det... På Kirkebakken nedre lever husmann og fisker Carl Frantsen (Edvards bror), sønn av Frants Hansen Langstrand, f. 1860 g.m. Laura Karlsen f. 1859 i VÅgan. De har to barn hjemme: Kristian og Elfrida. (På side 142 i Hol Bygdebok finnes tilogmed bilde av Edvard og Marie Frantsen).De

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Kan ikke skjønne annet enn at min internettleverandør ikke liker at jeg driver på DA....dette ble bare rot....håper du skjønner allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.