Gå til innhold
Arkivverket

[#6327] Abraham Jacbsen, f. i Skien ca 1866


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Er det noen som kan hjelpe til med å finne Abraham Jacobsens foreldre? Ifølge ft1900 skal han være født i Skien i 1866.Er også på jakt etter hans kones foreldre. Kona het Anne, visstnok Moen til etternavn/gårdsnavn, og hun ble født i Solum ca 1866.(Jeg vet naturligvis at dette kan jeg sannsynligvis lett finne ut av selv ved hjelp av kirkebøkene for Skien og Solum, men om det nå sitter noen og leser dette som har svaret, ja, så ville det jo unektelig være svært mye enklere - -.)Vennlig hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg tror nå at Abraham Jacobsens foreldre kan være Amund (eller Anund) Jakobsen, snekker, f. i Larvik 1827, og Randine Marie Rasmusdatter, f. 1838 i Skien, muligens datter av Rasmus Simonsen, tobakkspinnermester, 61 år og bosatt i Skien i 1865, født i Kragerø, og hustru Marie, 57 år i 1865, også hun født i Kragerø.Abrahams kone Anne kan kanskje være datter av Kittil Hansen, inderst, 43 år, f. i Saude, og Kirsti Tostensdatter, 29 år, f. i Bø, på "Moen af Gjemsøe" i 1865. (Deres datter Anne går i sitt første leveår i 1865 og det sies av nålevende etterkommer at Annes pikenavn (gårdnavn) var Moen).Noen som kan bekrefte/avkrefte noe av dette?Takknemlig for ethvert tip. Vennlig hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg prøver igjen: Har nå mistanke om at Amund/Anund Jacobsen, f. 1827, kan være født i Kjose istedenfor i Larvik, som tidligere antatt. Vil være takknemlig for hjelp til å få bekreftet/avkreftet dette.MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.