Gå til innhold
Arkivverket

[#6334] Rikke fra Aaskestrand.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Rikke er 40 år i 1865 født Aaskerstrand,er da gift med styrmann Fredrik Anton Amundsen, Fredriksvern 37 år, de har da 4 døtre fra 15-6 år. Er der noen som kommer til noe kirkebok slik at en muligens kan finne hennes fars navn ved vigsel. Har prøvd meg på navnene til døtrene om de er oppkalt etter hennes mulige mor, men finner ingen i Åsgårdstrand med noen av døtrenes navn. Jeg går ut fra at hun muligens er døpt fredrikke? Er dere noe hjelp å få mon tro, håper det! Mvh. Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gift i Borre 26/5 1851 ungk. matros Frederik Anthon Anundsen og pike Erikka Frantsdt. Frederik f. Brunlanes, 25 år, far Anund Anundsen Trulle. Erikka f. Åsgårdstrand, 27 år, far Frants Ellefsen. Forlovere Frants Ellefsen og Christian Larsen. Borre, f. 21/9 1824 Erica Frantsdt., hj.dpt. Foreldre sømand Frants Ellefsen og Petronelle Hansdt. fra Åsgårdstrand.Gift 10/8 1821 Borre krk. ungk. Frants Ellefsen fra Åsgårdstrand 29 år og pike Petronelle Anne? Helene Hansdt. fra Borre 28 år.Jeg tror du finner Frans Ellevsen 8 år under Åsgårdstrand i 1801.Trulle gård under Tanum prestegård i Brunlanes. Se mere hans slekt i: Brunlanes en bygdebok Bd. III, del 1 Tanum sogn, side 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Berit.Jeg må få si tusen, tusen takk for hjelpen,Nå skal jeg klare meg og etterkommerne til Rikke blir jublene glad.Tusentakk igjen fra Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg var nok veldig optimistisk da jeg skrev at må skulle jeg klare meg, det gikk ikke. Av de ovennevnte damer er det problemer med Erikka Frantsdtr.s, mor Petronelle Anne? Helene Hansdtr. fra Borre. Jeg finner en del Petroneller men ikke med ovennevnte navnekombinasjoner. Prøver så alder, finner en, men da fosterdatter., Er der noen som kommer til kirkebøker slik at jeg kan få vite Petronelles foreldre. På forhånd takk.Fra Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har heller ikke funnet henne i krk.boka for Borre. Det er mye mulig at hun kun arbeidet der, og var født et annet sted. Har du prøvet i de omliggende områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Berit.Jeg har prøvd på navnet Pernille i folketellingene og tatt for meg de som ligger i ganske stor omkrets fra Borre, men ingen av dem har den navnesammenheng, såsom Pernille Anne, Pernille Helene eller Pernille Anne Helene. Så alle gode tips mottas med takk.Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Kristensen

I folketellingen 1865-Åsgårdstrand finnes Petronelle A. Hansdatter boende på Nygårds grunn 28 og født i Drammen. Du finner henne igjen i 1801 tellingen for Bragernes som Petronelle Helene datter av Hans Foss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Rolf.Du skal ha mange tusen takk for at du tok deg tid og kikke etter en vanskelig dame for meg. Jeg skal prøve om jeg kan finne noe ut selv der, kan du eller andre gi meg noe tips om krk.bok eller andre bøker om det aktuelle område, på forhånd takk.Mvh. SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.