Gå til innhold
Arkivverket

[#6337] Etterkommerne til Henrik Pedersen Lind (1764-1811)


Gjest Tor Håkon Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

I 1811 døde Henrik Pedersen Lind i Hadsel. Han var fra Trondheim. Hans kone Elisabeth Marie Mosdatter Schanke fra Røros døde 29 juni 1813 i Øksnes. De etterlot seg barna Johan Petter f. 1798, Lorentz Andreas f. 1800 og Anne Maria f. 1803. Etter at foreldrene var døde ble Johan Petter oppfostret i Øksnes hos familien Rohde.Jeg har ikke funnet hvor det ble av de andre barna. Er det noe som vet hvor det ble av dem? Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

HeiFinnes det noen skifter etter noen av foreldrene. Kanskje kan det der være opplysninger om slektninger, eller andre (verger ?) som kan ha tatt seg av barna ?Med hilsen Inger Bjørnaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

Hei. Jeg har ikke funnet noe skifter etter dem.Jeg regner med at barna må ha blitt oppfostret i Vesterålen, men finner ikke noe spor etter dem i folketellingen fra 1865.Med hilsen Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.