Gå til innhold
Arkivverket

[#6340] Julius Olsen Glein, ca. 1884 fra Lofoten eller Gl


Gjest Jan Tiller
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tiller

Min bestemors söster Johanna Holmberg f.1884 i Leka i Tröndelag, d.1926, ble gift med Julius Olsen (Glein) fra Sund i Lofoten (eller Glein på Helgeland?) iflg. et Amerika brev fra 1936. De fikk 5 barn, Erling, som vistnok ble gift med en lærerinne og bodde på Glein i Helgeland. Ester, ble gift med en maler og bodde i Trondheim. Gudrun, drev vistnok en sko forretning i Mo i Rana. Jenny, döde ung, samt Ukjent sönn som vistnok var sjömann og emigrerte til Amerika (arbeidet som skredder i St. Claire?. Jeg finner en Julius Olsen f. 1884 i FT 1900 fra Borge i Lofoten som kan passe inn her, men skulle gjerne fått det bekreftet. Jeg har et bilde av familien som er signert "familien Glein" Kjenner noen til denne familien? Jan Tiller, Australia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brita Dahl Wüsthoff

Jeg er datter av Ester Glein Dahl, eldste datter av Julius Bernhoft Glein Og Johanne Holmberg Glein. Min mors søsken er flg.: Johan Glein, drosjeeier, gift med Gunvor, lærerinne.Bosatt Glein i Helgeland. Begge døde.Erling Jacobsen Glein, sjømann, gift med Reidun (første gang) og senere med Betsy.Bosatt Glein i Helgeland (død)Min mor var den neste, gift med Otto Dahl, maler, bosatt i Trondheim. Begge døde.Hjalmar Bernhoft Glein,butikkeier, gift med Åse, bosatt i Oslo. Han lever, men Åse er død.Gudrun Glein Høilo, gift med Trygve Høylo, eide et skoforretning i Mo i Rana. Begge døde.Jenny Glein Bendiksen, sykepleier, gift med Bjørnulf Bendiksen, begge lever.Deres eldste bror Oliver (samme far, men født utenfor ekteskap). Emigrerte til Amerika i 1912. Bodde sammen med sin mor i Minneapolis og som levde til hun døde, 98 år gammel. Oliver giftet seg i meget høy alder med Jean (engelsk). Oliver døde i 1988.De som nå lever av Johannes barn er altså Jenny, 77 år gml. og Hjalmar som er ca. 85 år.Alle barn av Johanne og Julius har tilsammen 13 barn som altså blir dine tremenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brita Dahl Wüsthoff

Ønsker at du tar kontakt med meg via e-mail, da jeg sitter med mye informasjon. Julius B. Glein var nemlig direkte etterkommer av familien Petter Dass (fra far til sønn). Han egentlige navn var Julius Dass, sønn av Jacob Dass. Da det ikke var populært med et slikt navn på den tiden (heller ikke i vår tid), tok han navnet Glein, som var bostedsnavnet. Vår familie er oppført i Petter Dass- boka som ble utgitt siste år i forbindelse med Petter Dass- jubileet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tiller

Hei Brita Takk for svar. Det ser ut til at jula kommer tidlig for meg i år! Kan du sende meg din Email adresse snarest er du snill? Jan Tiller {{RAGAMUFFIN.JOT@bigpond.com}}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.