Gå til innhold
Arkivverket

[#6355] Skjenald, Orkanger eller Børsa?


Gjest Ola Herje Raumli
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Herje Raumli

Hvem var Hanna Skjenald f. 16/7-1818? Hun var fra Sør-Trøndelag, men jeg vet ikke om hun gjennom Skjenaldnavnet skal knyttes til Børsa eller Orkdal. Hun ble gift Nervig, uten at jeg vet hva mannen het. Jeg vet at hun fikk en datter, Hanna f. 23/11-1843, som senere ble gift Arntsen. Jeg har funnet en Hanna Margarete Nervik i FT1865 for Trondhjem. Hennes fødested er Strinden. Noen som har ideér ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

HeiHar prøvd å finne henne i Orkdal, men har ikke lykkes.Den eneste hanna jeg kunne finne var Hanna Christiane Thoresdt. Nervigsør, født 30.5. 1810, døpt 15.7., hun ble 14.7. 1842 gift med Ole Christensen Vormdal, f. ca 1809. ettersom du oppgir eksakt fødselsdato for henne er det vel lite sannsynlig at den er feil, i alle fall såpass mye. Hvor har du den fra forresten?Dun kan jo også sjekke dåpen til Hanna Margrete Nervig i Strinda, eller prøve i Børsa.Beste hilsen Inger Bjørnaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

På side 416 i Børsaboka bind 2, er Skjenald og Skjenaldgjerdet omtalt. Der er ingen Hanna og finne. Det er to Skjenaldgårder i Orkdal beliggende på grensa mot gamle Geitastrand. Så hvit jeg husker så var (er) de også håndverkere som var busatt på Orkanger som brukte navnet Skjenald. Lykke til. Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.