Gå til innhold
Arkivverket

[#6360] Nok en Blanzeflor Katarina -


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Har også en Blanzeflor Katarina mulig JOnsdatter f. ca 1759 d 1817 Samdal i Fana. Noen som vet av aner her????Hun var gift med enkemann Ola L. SæleMVH, Gurli H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Bjørn!Selvsagt....... trodde da jeg hadde fått hjelp før av dette , men trolig hadde jeg ikke tatt utskrift av det...vel, vel - takk !:-)Nå er det gjordt i hertfall :-)Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sjekk i boka om Galtungslekten. Bakerst i den står det flere slektstrær, og om jeg ikke husker helt feil kan din dame stå der. Mulig hennes far Jon var sønn av Lars Galtung. Er litt usikker her, men det er verdt å prøve om du ønsker å løse gåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Blanseflor Katarina Jon(John)sdatter f. 1759 Torsnes grd. Jondalen gift 1780 Ola Olson Austegård 1734-1801 Samdal i Fana. Datter av Johan Daniel Larsson Galtung 1722-72 gift 1747 Marta Hansdt. Gjøn 1716-1803.Se Jondalen av Olav Kolletveit s. 711. Du vil også finne masse i Strandebarm bd II s. 340. Se også bd I om slektene Galtung og Orning m.fl. Johan var sønn av Blanceflor Cathrine Orning, så den andre Blanceflor her i debatten må da bli farmoren til din Blanseflor. Så det blir i slekt langt tilbake i tiden.Fana bd II av Hermod Hjellestad s. 480 Samdal grd. Der står da Ola og Blanseflor med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.