Gå til innhold
Arkivverket

[#6368] Ole Brynhildsen, Eidsvoll


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Folketellinga for 1900 viser at Ole Brynhildsen, f. 1858 i Trøgstad bor på Helgerud i Eidsvoll. Han er reperatør i Bøhnsdalens Papirfabrik og Træsliperi. Sammen med ham bor kona Josefine f. Hansen f. i 1857 og barna Henrik f. i 1883 og Olga f. i 1891. Alle er født i Trøgstad. Denne familien skulle jeg gjerne visst noe mer om. Er spesielt interessert i etterkommere. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Her har jeg sjekket innflyttingslistene og konfirmasjonslistene for Eidsvoll uten resultater. Virker som om de bodde kort tid i Eidsvoll og har flyttet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Hei Astrid Jeg har en fetter som jobbet sammen med en som het Ole Brynhildsen, denne Ole bodde på Eidvoll, Bønsdalen Han Ole døde for noen år tilbake, vistnokk i 70 åra. Han hadde samboer og barn Kan det værer mulig at denne O.B kan Være en etterkommer etter din O.B. eksempelvis barnebarnmvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Tja, hvem vet. Dersom det er mulig å få vite noe om barna hans, f.eks. hva de heter eller hvor de bor, kan de kanskje gi svar på om de er etterkommere etter "min" Ole Brynhildsen. Takk for tipset. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Heidi Brynhildsen

Det stemmer ikke at familien ble boende på Bøn i Eidsvoll kun kort tid. Dette vet jeg, for Ole er min tippoldefar. Hans sønn Henrik giftet seg i Eidsvoll med Anna (Aalborg, tror jeg), sammen fikk de seks barn som levde opp. Det eldste barnet, Oskar Johan, er bestefaren min. Han døde i 1994. Et av barna til Henrik og Anna lever fremdeles; Brynjulf Brynhildsen. Har fler opplysninger om det ønskes, bare å gi beskjed via siden! Mvh, Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Heidi. Beklager at jeg har oversett svaret ditt. Det var virkelig overraskende å få svar etter så lang tid. Tusen takk for at du tok kontakt med meg via e-post. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.