Gå til innhold
Arkivverket

[#6395] Brødrene Galtung og Sigurd Døsvig i Bergen, ca. 10


Gjest Astrid Halleraker
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Halleraker

Jeg leter på Internett etter en ættetavle som innbefatter disse to herrene, både deres forfedre fra Hardanger og etterkommere i Hordaland. Grunnen er at jeg kanskje har noen forfedre felles. Er det noen brukere her som vet om et nettsted med relevante opplysninger. Jeg har lest noe informasjon om Galtungslekten, men det er så mange århundre siden, at linken til nåtiden ikke uten videre åpenbarer seg. hilsen Astrid H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Sigurd Døsvig i Strandgt.hadde ihvertfall to døtre. Deres mor mener jeg het Astri f.Jacobsen. Den ene datteren tror jeg het Else-Marie og var kontorsjef i forretningen i 60årene,den andre datteren husker jeg ikke navnet til men hun var bosatt i Danmark. Kan dette være til noen hjelp? Mvh allis-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Halleraker

Jeg har for lite kunnskaper til akkurat nå å si om disse dataene vil hjelpe meg videre, men jeg syns det er veldig morsomt å få et svar så raskt, så det var hyggelig av deg. hilsen Astrid H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Astrid,Tar du sjansen på å henvende deg til familien direkte? Du kan jo sende et diskret brev - kanskje de sitter på en gullgruve for deg?Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Halleraker

Nei, jeg liker ikke tanken på å kontakte dem direkte. Jeg syns det er for mye å be om at de skal vie meg oppmerksomhet bare fordi vi kanskje har noen aner felles. Men jeg syns at hvis det finnes allerede en utarbeidet slekttavle for dem, og denne er publisert på Internett, SÅ ... kan jeg få tak i de opplysningene fra 1800-tallet som er årsaken til denne etterlysningen. hilsen Astrid H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hvor langt tilbake må du for å finne ut om der er en forbindelse, og hva er utgangspunktet for å gå bakover i tiden i dag? Hilsen Greta S.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

forts. Ser nå at du har skrevet 100 år tilbake i overskriften. Det blir antagelig ikke riktig å gå ut med navn på nålevende personer for å komme tilbake. Går ut ifra at du har sjekket folketellingen fra 1900. Går du inn på "Døde i Bergen" 1912 - 1972 finner du to med etternavnet Døsvig. Dersom du sjekker i Bergens Tidende kan du antagelig finne fornavn på flere familimedlemmer i dødsannonsen. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Herborg f 1794, d 1887 (datter av Lars Galtung (f 1752 gm Ragnhild Christophersdtr Hjeltnes) vae gift to ganger først med Anders Pederssøn Døsvik, så med Hans Engelssøn Døsvik. Dersom det er disse du leter etter kan jeg hjelpe deg med linjene bakover ettersom jeg har alle tavlene. mvhKjellaug Robberstad Petit Ta gjerne kontakt, dersom du tror det er disse, men jeg har ingen av Herborgs etterkommere med verken første eller andre ektemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Halleraker

Til Greta, Alis og Kjellaug, jeg ER engasjert i disse spørsmålene, men kan ikke svare på deres innlegg umiddelbart. Gi meg litt tid, jeg føler at dere har funnet noe gode spor... og må se nærmere på saken.. hilsen Astrid H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Halleraker

Nå er gåten løst; det viste seg å være en forbindelse via Seim på Lindås. Detaljene i de historiske fakta gjenstår å bli kartlagt. Bra dugnad dere! hilsen Astrid H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.