Gå til innhold
Arkivverket

[#6396] Jakobsen/Berntsen fra Sande/Hobøl 1883-1900


Gjest Odd Stomperudhaugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Du må nok presentere litt flere detaljer for at folk skal kunne hjelpe deg. Fullt navn på etterlyste personer og hva du er på jakt etter (bosted? foreldre? etterkommere?) vil gi eventuelle hjelpere mer å gå etter.Vennlig hilsen KH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Stomperudhaugen

Ser at innlegget ikke kom med. Prøver igjen: Martin Stomperudhaugen, Sør-Odal fikk 25/11-1862 Dattera Marthea med Inger Karoline Nils- datter.Marthea giftet seg 8/4-1883 i Lærum, Sande med Bernt Jakobsen født 1855 i Sør-Odal. De fikk en sønn, Emanuell 13/1-1884. Finner ingen barn i Sande etter dette, men finner Emanuell igjen som tjenestegutt på Østre Krogh i Hobøl i 1900-folke- tellingen. Foreldrene derimot finner jeg hverken på 1900-tellinga eller utvandring. Etter god hjelp og en del leting det siste året er det nå helt stopp. Er det noen som vet noe om ekteparet eller etterkommere til Emanuell? Hilsen Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Jeg vet ikke hvor mange Bernt Jacobsen som er født i Sør-Odal i 1855 men jeg finner en i Oslo i 1900-tellingen. Det er mulig jeg er helt på villspor, men er det mulig at Marthea er død og Bernt har giftet seg igjen? I Malmøgade 4 i Oslo finnes en Bernt Jacobsen født 1855 i S. Odalen gift med Anna f. 1871 i Sverige. De har en datter Ragnhild født i Oslo 1894.Mvh Hanne Johnsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Stomperudhaugen

Mange takk for god hjelp! "Min" Bernt er født 6/1-1855, folketellinga 1865 i Sør-Odal har ikke to fra samme år med samme navn. Jeg har nok vært for unøyaktig i mine søk. Antakelig døde Martea i Sande etter sitt eneste(?) barn. Men dette finner jeg ikke noe om i kirkebøker på nett fra Sande. Jeg er fortsatt interressert i om noen vet noe mer om Martea og henns barn Emanuell. Med hilsen Odd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.