Gå til innhold
Arkivverket

[#6398] Arent Bruse gift med Anna Iversdatter


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg kom over en slektstavle hvor nevnte familie står oppført med ett barn: Berit Bruse f. ca 1690 Langnes, død 1773 Tinden. Berit var gift med A Lockert.Håper noen kan fortelle meg hvor dette Langnes er, og event. om denne familien hadde flere barn. Prøver alle veier å finne en Giert Arentsen Brems/Bruse som er far til Adriane Giertsdatter Brems f. 1716 ukjent hvor, gift på Hustad i Løddingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Håkon Bjugn

Det er "Gård og slekt i Øksnes" IV s. 151 som er aktuell bok. Ingen Gjert nevnt blant de fire barna (døtrene) til Arent som jeg har notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar fra begge to. Jeg hadde ett håp om at vi her hadde en løsning på problemet Gierdt Brems. Står det noe om hvor og når denne Arent Bruse var født ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Vestli

Jeg har ei som heter Bergitte Arentsen g.m. Alf Pedersen,Trondenes. Jeg finner ikke Bergitte som etterkommer til Arent Bruse. Arnt Bruse er nevnt i Folk og slekt i Trondenes, som Arne Bruse g.ca.1629 g.m.NN s.18,no.194 Sønn Arne (1630-1696)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Det er flere Bruse'r på 1600-tallet i Nordre Nordland og Sør-Troms, blant dem minst to som het Arnt. Jeg tror ikke slektskapet mellom disse folkene er klarlagt ennå. Arnt Bruse på Langenes kom, såvidt jeg forstår, fra Bø i Vesterålen. Han og Anna Iversdtr har svært mange etterkommere i Vesterålen (kanskje også Nord-Salten). Navnet Gjert forekommer ikke i denne Bruse-greina, så langt jeg har funnet ut.Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar . Jeg hadde håpet på at det var mulig å finne denne Gierdt Brems/Bruse ett eller annet sted i dette området. Men det ser ut til at det håpet nu svinner. Jeg har før funnet en Gierdt Brems på Bremsholmen i Os utenfor Bergen, født 1691, men vi kan ikke se hvor de flyttet rett etter 1700.Det var jo i denne tiden mange som reiste nordover....Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.