Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Asbjørn Engevik jr.

[#6404] Erich Jakobsen Medlien (Metly, Methlie) - hvor kom

Recommended Posts

Erich ble født i 1752 i"Trondhems Amt" (adr. 5-72)d. xx.05.1808 i Bergen. Begravet ved St. Paul kg., Nykriken pgd. Viet 01.10.1778 i Korskirken i Bergen. Gift med Henriche Maria Erichsdtr, Matthiesen (Gjestgiverpige). Erichs yrke: 51 år gml. nevnt som fisker p. Strudshavn, Askøy, ved død 1808 nevnt som gesell (Bergen). Barn (iflg. folketelling 1801, Aschøen, Strudshavn): 1. Gurine Marie Erichsdtr., 11 år, 2. Mathias Jacobus Erichsen, 8 år, 3. Grethe Erichsdtr, 6 år, 4. Erich Mathias Erichsen, 4 år, 5. Wendel Erichsdtr, 1 år, og (6)Jacob Erichsen, født senere (etter 1801. Han dukker senere opp i Bergen Borgerbok bd. 2 som "borger". Kan noen hjelpe meg med opplysninger om hvor han (Erich Jacobsen Medlien)er født, foreldrenes navn osv.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ola Klefsås

I Orkdalsboka bind 4 (Skrondal) finner jeg dette under garden Metli:”Johanna Mathiasdtr, kona til Lars Eriksson, døydde i 1751 og skifte var mellom mannen og fellesborna: Christofer, ”boende paa Metli”, Hallsten, ”boende på Øyen”, Erik, på Lefstad, JACOB, I KRISTIANSUND, Guru, ug, tjenende i Trondhjem - - -”Så kanskje Kristiansund er stedet å lete etter Erich Jacobsen?Ola hjem.sol.no/olakaa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Jeg skal forsøke å se om jeg kommer videre i Kristiansund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Hermundsson Vigerust

til orientering, Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.