Gå til innhold
Arkivverket

[#6419] Halvordsson(sen)/Halfvardsson


Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

I mine notater har jeg Svein Halvorsson, også skrevet som Halvorsen f.02.06.1817 i Oppdal,Uvdal, Buskerud. Faren var Halvor Svedsson fra Sveinssonplassen i Tandbergeie i Uvdal. Vet at han reiste til Sverige i 1865ca. Tok da navnet Tandberg. Etter å ha etterlyst ham i Sverige, har dette svaret kommet: Sven Halfvardsson f. 29,06.1817 Oppdal, Norge g.m. Johanna Arnesdotter f.7.7.1822. Min teori er at dette KAN være samme person. Han hadde mulig ikke papirer på Tandbergnavnet?? Svensk fødselsdato KAN være feks.dåpsdato??? vet noen hvordan jeg går frem for å få greie på dette? H Inger.C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Rolloug klokkerbøker, (Opdal annex, eget herred) Født 2/6 1817 dpt. Opdal 29/6 Svend Halvorsen, foreldre Halvor Svendsen og Thuri(e) Knudsdt. (??Liutegaardeiet??) Gift Opdal krk. 31/3 1817 ungk, soldat? Halvor Svendsen Wiersjordet 28 år og pike Turie Knudsdt. Røsland 25 år. Begge gårdene ligger i Opdal herred i Rolloug, men kan ikke finne dem i bøkene for Rolloug eller Nore-Uvdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Hei! Jøss,for et navnsammensurium. Det var som jeg ante, at den svenske fødselsdatoen var dåpsdato. Liutegaaardeie er vel Ljotegard-eie, men de andre gardsnavna må jeg undersøke mere. Takk for hjelpen. H. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.