Gå til innhold
Arkivverket

[#6420] Prøver igjen, Gunerius Pedersen med familie!


Gjest Gitte J Martinsen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J Martinsen.

Hei! Prøver igjen å finne noe ut om slekten Gunerius Pedersen f. 1842 i Christiania og hustru Mathilde Larsd. f. 1843 i Christiania. Jeg vet om tre barnGUNDA f. 1864 i Aker giftet seg med en Karlsen og fikk sønnene Aimar og Åge Karlsen.Aimar ble ikke gift og bodde sammen med moren på Etterstadsletta? og Åge ble gift, men vet ikke med hvem, tror han bodde ved Østensjøvannet en plass?.ELLEN ANETTE F.1867 i Urskog ble gift med min oldefar Theodor Tollofsen Aasnes f.9/9-1865. Hun hadde da sønnen Einar Kristiansen f. 1890 bortsatt til en søster i Oslo,vet ikke hvem søster? Ellen og Theodor bosatte seg i Moss,resten av historien kjenner jeg til. MARIE f.1880 i Høland kjenner jeg ikke historien bak fant henne i 1900 telling for Høland oppført som tjenestepige.Tror det er en søster til som heter KAROLINE?Gunerius og Mathilde bodde ved 1865 på Korsvolden 70,Vestre Aker .ER DET NOEN SOM KJENNER TIL SLEKTEN OG ETTERSLEKT AV DISSE,DA SKULLE JEG BLITT GLAD!MVH GITTE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Gitte, Et raskt søk på IGI Familisearch ga også en datter, Agnes Emilie, døpt i Vestre Aker 25 august 1867 av foreldre Gunnerius Pedersen og Mathilde Larsen.mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Hei igjen Gitte,Mulig du allerede vet det, men finner i IGI at Gunnerius Pedersen og Mathilde Lovise Larsen gifter seg i Vestre Aker 13 august 1865.mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J Martinsen.

Hei Arne.Takker for raskt svar. Jeg var ikke klar over at det var enda en Guneriusdatter. Kanskje dette er den "mystiske tanten" som Ellen Anettes sønn Einar Kristiansen ble satt bort til. Dette er en tante som ingen har nevt for meg før. Så et stort takk skal du ha Arne! Ante ikke at min oldemor hadde flere søstre. mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gitte jacobsen martinsen

Hei igjen Arne!Etter nærmere sammenligning av søsterene Guneriusd., han jeg funnet ut at: Agnes Emilie er samme person som Karoline, da Karoline også hadde mellomnavnet Emilie .Hun døde den 29/4-1955 og het da Olsen til etternavn.Blant alle i familien ble hun kalt tante "K". Hilsen Gitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Er det noe nytt på denne fronten, jeg leter fortsatt etter opplysninger om Gunerius Pedersen. Er det noe hold i at han skal være i slekt med den familien som eide/eier Gunerius shoppingsenter i Oslo? Ønsker å få dette avklart!Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.