Gå til innhold
Arkivverket

[#6424] Hva betyr Brb ?


Gjest Tore Bjølgerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Bjølgerud

Hvis det er et sted i Barbu som heter Lundeherred, kan det jo godt være det.Men ellers passer det jo godt med Lunde og Brattsberg. Er det noen der ute som vet noe sikkert? Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg vil gjerne si som Tore det er bratsberg, for du har Furuholm, Skåtø og Lunde der. Ellers var det første som falt meg inn da du først spurte var Borgerbok, men så var det året da borgerbok gikk til noe og 1850. Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det kan godt hende at Brb. har vore nytta for Barbu i einskilde høve. Men ver trygg, der er det ingen ting som heiter Lundeherred. Det veit eg, for eg bur sjølv i Barbu sokn i noverande Arendal kommune. Barbu var elles eigen kommune fram til kring 1900 og femna området kring Arendal kjøpstad/by. Lunde i Telemark var deimot eige herad fram til 1964, no namn på prestegjeld og sokn i Nome kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.