Gå til innhold
Arkivverket

[#6428] Schlanbuch/ Heldrup


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Nye navn er kommet til i databasen siden sist jeg så etter - og dette gjelder mine aner. Jeg lurer på om noen vet om hvor dette navnet kommer fra - og dette må (?) vel ha noe med forfedre og gjøre eller ?? Jeg har aldri sett navnet blitt skrevet noen plass før.Tellef Thorbjørns. gm Ingeborg Evine Jensdatter. ( under Brændevedbakken - Østre Moland)Datter:Gunhild Aline Schlanbuch Tellefsdatter likeså en sønn med navn: Jens Rasmus Heldrup Har noen, noe peiling på disse navnene og hvorfor de brukte disse???MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Det var en overberghauptmann på Kongsberg som het Henrich Schlanbusch. Han døde i 1705 og etterlot seg i alle fall to sønner, Friderich og Frantz Henrich. Begge ble oberster. Førstnevnte ble begravet i familiegravstedet i Gjerpen. Den andre døde i Bergen.Jeg kjenner ikke til noe ved navn Heldrup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjarne P.Nerby

Hallo GuriDet Lars Steinar Larsen skriver er nok helt korrekt ang Schlanbusch.Jeg har forøvrig ikke mye å bidra,dog har jeg følgende:Du kan kontakte nålevende Fredrik Schlanbusch,altså etterkommere etter Henrich Schlanbusch (som jeg ikke vet om er din slekt),på følgende nr.Jeg har forøvrig gjort ham oppmerksom på ditt innlegg.kschlanb@online.noMob tlf 909 35 057 Privat tlf 55 16 19 77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.