Gå til innhold
Arkivverket

[#6435] Family search Trondheim


Gjest turid didriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest turid didriksen

Min fars familie kommer fra Trøndelag. Har i den forbindelse prøvd å søke i Family search. Finner ikke noen av de jeg søker på i Trondheim selv om jeg har prøvd mange. For andre deler av landet går det greit. Ligger det lite der fra Trondheim slik at det ikke er noen vits i å lete mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turid didriksen

Hei Inger. Jeg søker etterkommere av Anders Johansen og Oline Justd. bosatt i Trondheim. Min bestefar f. 1891, var uekte sønn av Anders. Anders er fra Jølster og jeg har hans bakgrunn.Folketelling 1865 viser 5 barn: Johanna 8 år f. Hammerfest, (henne har jeg funnet igjen), Julie Marie Severine 6 år, Johan Edevard 4 år, Oluf 2 år. Folketelling 1900: Her har de en datter og 2 barnebarn boende hos seg. Olufine Svendsen datter, enke f. 1872 Hanna f.1894, barnebarn, Oleiv f.08.09 1899, b.b. Det var sikkert barn innimellom disse. Disse barna er onkler og tanter av min far og jeg skulle så gjerne funnet ut litt mer om dem. Har prøvd alle mulige slags søk uten hell. Kan noen hjelpe er jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Falk Liebezeit

Kjaere Turid,Paa grunn av den lange veien til Norge arbeider jeg mye med den norske utgaven av IGI.Ifoelge Parish and vital records List av October 1997Har de paa filmDomkirkenBegravede 1762 – 1818 Doepte 1702 – 1819, 1815 – 1877 Vigde 1679 – 1877HospitaletDoepte 1815 – 1875 Vigde - 1824 - 1851 (hhaper det betyr 1824 – 1851 ?) Vaar FrueDoepte 1732 – 1883 Vigde 1732 - 1883Og de doepte og vigde skal vaere paa IGI (internasjonal genealogisk indeks)HilsenFalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turid didriksen

Hei Falk. Takk for hjelpen. Jeg klarer fortsatt ikk eå finne de jeg leter etter, men jeg lærte noe annet. Jeg har vært mye inne i mormonernes database men har aldri visst at jeg kunne søke fylkesvis. Det forenkler jo alt. Takk igjen fra en som har fortsatt har mye å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.