Gå til innhold
Arkivverket

[#6441] Kristoff Mathias Stephensen funnet ? Men hvor bodd


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Er det noen som kan hjelpe til med dette ? Har vært på Statsarkivet å sett i kirkebøkene og jeg sitter igjen med flere spørsmål nå ?Kristoff Mathias Stephensen kalte han seg da han giftet seg i 1904 med Inga Sofie Johansen født 1881 fra Skoger .Kristoffer Mathias ble han kalt da han ble født i Nordfjordeid (Myroldhaug) 23 august 1878 , hans mor er trolig Anna Olsdatter som påsto at Steffen Kristoffersen var far til barnet . Steffen Kristoffersen påtok seg ikke dette farskapet .Konfirmasjonen som var i 1892 sto han oppført med navnet Kristofer Mathias Myroldhaug .Jeg så gjennom folketellingen for 1891 på statsarkivet og fant ikke navnet hans , heller ikke i andre folketellinger eller bosted .Hvordan finner jeg mine forfedre nå ? HJELP ?Marie Stephensen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

HJERTELIG TAKK BERIT !!!Det er virkelig en bra jobb du har gjort for meg . Er utrolig glad for dette !Jeg lurer litt på hvordan du har klart å få tak i disse opplysningene , er dette tilgjengelig på nettet !Jeg er som sagt ny i dette og vet ikke alltid hvor jeg finner hva !!Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det blir rot og lite sammenhengende når du lager et nytt innlegg hver gang du vil vite noe om samme person. Den røde tråden i historien blir borte. Han var 22 år i 1900, kanskje han var til sjøs eller militæret. Har du sjekket inn- og utflytte på de forskjellige stedene. Det er jo en stor mulighet at moren selv tok seg av ham som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei du klarte å lage et innlegg mens jeg skrev. Jeg finner det i kirkebøker, og om det finnes på nettet vet jeg ikke. Uansett bør det sjekkes mot kirkebøkene. Vel det er ikke alltid like lett, men her sto det hvor han var født og når. Verre er det med geografikunnskapene mine, men der finnes det både atlas og leksikon til hjelp. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Enig med deg Berit ! Lærte noe nytt nå !! Skal holde meg til Kristoffer i kun dette siste innlegget for å ikke skape rot i de opplysningene dere har vært så snille å skaffe meg og vært til stor hjelp !Marie Stephensen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Må bare spørre deg Berit om du leser dette ?Er det smart å gå tilbake på det forige innlegg , der tråen fortsatt er og la dette innlegget være ? Bare en tanke !Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.