Gå til innhold
Arkivverket

[#6450] Gullsmed Jacob Jensen Smidt i Drammen, død 1787.


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Muligheten finnes for jeg kan føre en slektslinje tilbake til denne, på 1700-tallet, kjente gullsmed på Strømsø (senere Drammen). Den beste måten å finne ut av det er trolig å gå inn på skiftet etter hans død i 1787. Finnes det noen som har slikt materiale tilgjengelig? Regner ellers med at jeg må til Statsarkivet på Kongsberg?Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Finnes skiftene for Strømsø og Vestfold på Statsarkivet også? Husk at Drammen ikke ble by før i 1811. Inntil da hørte Strømsø under Vestfold.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg er ikke så sikker på at Strømsø tilhørte Vestfold da. Men til saken. Skiftet finnes i Oslo på film HF 700, Strømsø s. 264, 270, 307b, 314b og etterfølgende sider for hver av dem. Det er et stort skifte som jeg tror startet 8/6 1787. Jeg tittet litt, men hadde litt problemer så jeg kan mye mulig ta feil, og jeg leste bare litt. Jeg kunne ikke se at han hadde en sønn Hans. Jeg fant tre barn 1s. 2dt., Jens +, Anne Cathrine og Maja. Det så ut som om kona het Maren Syrensdt., og var død før han. Du bør nok lese det selv, så ta mitt bidrag med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.