Gå til innhold
Arkivverket

[#6457] Kirkebok BIRI


Gjest Geir Throud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Throud

Terje Tandsether og Magnus Grøndahl har skrevet av kirkebok for Biri i Gjøvik kommune, Viede 1730-1789.Avskriften er tilgjengelig på www.slektshistorielaget.comVelg "Kilder" på hovedsiden, så Gjøvik, så kirkebøker.Vennlig hilsen Gjøvik og Toten Slektshistorielag Heljar Westlie og Geir Thorud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg storkoser meg hver gang Slektshistorielaget.com kommer med noe nytt for Vardal og Biri!I forbindelse med det siste som kom over Døpte i Biri/Snertingdal 1730-1754 viste det seg at jeg ikke fant alle opplysningene jeg forventet åp finne.Det dreier seg om barn fra gården Stuvekeren i Biri. (Foreldrene het Håvel Olsen Stueekeren, alt. Korsvegen el. Bekkemellom og Margrethe Svendsdatter Hov).Ble noen av barna ble døpt i Vardal? Ut fra kartet ser det ikke ut til å være særlig mye lengre dit enn ned til Biri.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei Kjell!Da jeg bor på Gjøvik skal jeg ta meg en tur innom biblioteket å se i kirkebøkene for Biri.Du får svar så fort jeg finner noe. Mvh.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei Kjell! Dette var det jeg fant i kirkeboka for Biri 1730-1754. Barn 1:Marte, dpt.2.6.1732.(2 pinsedag). faddere:Jon og Lars Huskelhus,Knut Hof,Marte Huskelhus,Gunhild Korsvegen. Far:HÅVEL BEKKEMELLOM. ---- Barn 2:Svend, dpt 23.1.1735 - begravet 2.12.1736. ( 1år.10 mnd.1uke. ) faddere:Hans Bjørnstad,Mons Skumsrud,Henrik Korsvegen,Beret Skumsrud,Gunhild Korsvegen. Far:HÅVEL BEKKEMELLOM. (Det står skrevet i kirkeboken Biri døde.Svend Håversen nordre Korsvegen) --------- Barn 3:Svend, dpt 13.3.1740 faddere:Nils Korsvegen,Hans Bjørnstad,Knut Svendsen Hof,Gunhild Korsvegen,Ingeborg Bjørnstad. Far:HÅVER KORSVEGEN. -------- Barn 4:Ole, dpt 18.11.1742 faddere:Nils og Gunhild,Lars og Marte Huskelhus,Barbro Korsvegen. Far:HÅVEL KORSVEGEN. -------- Barn 5:Lars, dpt 20.10.1747 faddere:Ole Stuve,Gulbrand og Marit Stueekereneie,Marit Taraldsrud,Siver Larsen Sigstad. Far:Håvel STUEEKEREN. ----------- Skifteprotokollene for Biri er filmet. Disse kan leies fra Gjøvik bibliotek til ditt bibliotek. ---- Det står om denne familien i Biri-Snertingdal bygdebok bind 3, side 204 nr 6. Håper dette var det du lette etter.Lykke til videre. Mvh.Gjøvik og Toten Slektshistorielag Eva Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha for hjelpen! Jeg hadde imidlertid funnet alt det du nevner i det materialet Slektshistorielaget la ut ganske nylig.Problemet mitt var at det var to av barna jeg ikke fant, nemlig Margrethe og Svend (nevnt i bygdeboka s. 155 under Stuvekeren). Ut ifra alderen deres i 1801 (hhv. 52 og 49) burde de ha vært med i listen over døpte i Biri fram til 1754.Det var bakgrunnen for mitt spørsmål.Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.