Gå til innhold
Arkivverket

[#6463] Bisgaard på Hadeland og Kongsberg


Gjest Lars Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Jørgensen

Heijeg lurer på om noen kjenner til Bisgaard som skal ha flyttet (tror jeg) fra Hadeland til Kongsberg ca. 1830.Jeg har en Nils T. Bisgaard som er født 1815 på Hadeland. Han ble gift med Elise Bisgaard som er født 1823 på Kongsberg (Pikenavn Ringvold. Mulig far Thore Halvorsen Ringvold født 1792?). Mulig farfar til Nils T. er lensmann på Jevnaker Nils Bisgaard født 1748.Nils T og Elise hadde datter Gunhilda født 1858 på Kongsberg. Senere gift med Jens Markusen (min tipp-oldefar) født 1842 i Fjære (Grimstad).Takknemlig for enhver opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Jørgensen

Hei og takkForsøker alltid å søke på nettet, men har konsekvent benyttet Altavista.no.Ser nå at forskjellige søkemotorer kan gi forskjellig resultat. Ser også at å søke på "+Bisgaard +Slekt", som er min vanlige strategi, heller ikke hadde nyttet. Å søke på f.eks. "Hansen" er jo håpløst.Vi har alle noe å lære. Nok en gang: Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gunnar Thon

Felles interesse? Hei Lars. En amerikansk etterkommer etter lensmann Nils Bisgaard, Marilyn Moen fra Minnesota, forsøkte å legge inn et innlegg her. Men pga. språkproblemer gjorde hun feil og fikk ikke lagret det. Jeg lovte derfor å skrive noen ord. Marilyn har jobbet med slektsgranskning i mange år og har mye informasjon. Dersom det er slik at lensmann Bisgaard er en av dine aner, ville hun gjerne ha kontakt og høre om dere har felles interesser i f.eks. utveksling av informasjon. Dersom du er interessert, så ta kontakt med henne (på engelsk) på følgende adresse: mmoen@prtel.com Hilsen Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.