Gå til innhold
Arkivverket

[#6464] Skifter for Biri 1830-1840


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

En av de jeg har lett etter i lang tid er min 3-tipp-oldemor, Marte Olsdatter Stuvekeren fra Biri (f.1784). Hun ble gift 1816 med Ole Johannesen Sogstad fra Vardal. Da min 2-tippoldefar, Christian Olsen, ble døpt i Biri kirke i 1816, bodde foreldrene på Stuvekeren. Etter det har jeg ikke peiling på hvor de ble av, bortsett fra at Christian dukker opp som konfirmant i Vardal i 1831.Jeg har registrert at flere av Marthes søsken døde på 1830-tallet og en muliughet for å spore henne (hvis hun da var i live) vil være å gå inn på skiftene etter hennes søsken.Kan noen fortelle meg hvor jeg kan finne disse skiftene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Liv Marit Haakenstad

Jeg har skiftene. Anne Pedersdatter døde i Stuveekern 18/5-1830, 79 år. Hun er da føderådskone. Det finnes ingen skifte etter henne. Jeg finner ingen opplysninger om mannen Ole Håvelsen.Hilsen Liv Marit Haakenstad www.genit.no/birislekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.