Gå til innhold
Arkivverket

[#6475] St,. Stanislaus-ordenen


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg ser av et annet innlegg at en lege (var det i Tana?) fikk denne ordenen. Min oldefar, som var tollbetjent i Vadsø fikk også denne ordenen på slutten av 1800-tallet. Er det noen som vet mer om denne russiske ordenen og bakgrunn for utdelingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Det er ikke så mye jeg vet om dette. Men Johannes Brandt-Rantzau Thorsen ble tildelt denne ordenen i 1874 "for opofrende og uegennyttig Lægevirksomhet blandt Utsjok og Enares lapper". Jeg regner derfor med at det var av samme grunn at din oldefar fikk denne ordenen, "for opofrende og uegennyttig" virksomhet. Men dette er der sikkert andre som vet mer om enn jeg. Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, også noko eg sit med her kan tyde på at det er ein fortenst-orden. Lorentz Skancke fekk den nemleg i 1861 etter å ha vore russisk visekonsul i Tromsø i 41 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.