Gå til innhold
Arkivverket

[#6480] Ole Tollevs., Slaatøilien, Nordre Kvam, Nordre Fro


Gjest Solfrid Vatshaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vatshaug

Er interessert i å vite om noen kjenner til Ole Tollevsen på gården Slaatøilien, Nordre Fron, f. 1836. Finner ham i FT 1865, gift med Anne Jacobsdatter. Lurer på om det kan være samme person som er i FT for Vefsn 1875 under navnet Ole Tøllafsen. Har ikke kunnet sjekke kirkebøker, men noen har kanskje gårdshistorie e.l. fra området. Finner ham ikke i 1900-tellinger under noen av navnene. Heller ikke gården Slaatøilien i andre tellinger. Takknemlig for svar. Det er nemlig min tippoldefar jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Jan Skriubakken

Ole blei født 17.april 1836 av foreldra Tollev Christensen Vigsøen og Kari Olsdotter. Viksøya var ein pålass under garden Vik i Kvam. Plassen er gått inn under garden att. Slåttøya var ein såkalla "Koloplass" - rydda i almenninga nord i Kvam. Nedlagt, brukast saman med Haugalia. Kilder: Gardar og slekter i Fron (Hovdhaugen)og kyrkjeboka.Helsing Odd Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest John Morten Malerbakken

Dette kan jeg hjelpe deg med. Jeg har Ole med en haug med forfedre registrert. Jeg har også notert meg at han må ha flyttet fra bygda ettersom det ikke er blitt døpt fler barn, og heller ikke finnes konfirmanter. Blir spennende å høre hva du vet om ham. Jeg tar kontakt direkte for å bytte litt opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.