Gå til innhold
Arkivverket

[#6491] Soldaten Stephan,Geiranger 1762


Gjest Olaug Dreyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaug Dreyer

Ilista for ekstraskatten 1762 for "Gierdangers Sogn" fant jeg under krongodset Gjørva husbonden Lars Pedersen og hans hustru Eli samt tre "barn over 12 aar". I merknadsrubrikken står det at soldaten Stephan tjener hos Lars Pedersen. Nå mistenker jeg sterkt at denne Stephan er sønnen til Lars og Eli , Steffen eller Steffå (Sterke- Steffå ) f. ca 1736 og sener den som bygslet denne Gjørvagarden. Han giftet seg i 1766 , men jeg har aldri klart å finne når han døde. Han var kårmann i 1801. Det jeg lurer på er om noen vet noe om soldatpraksis på denne tida.Var det vanlig at en sønn var tjener og ikke ble telt med i husstanden? Helsing, Olaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

En erfaring fra avskriften av ekstraskatten for Hedrum i Vestfold er at soldater, i alle fall gevorbne (vervede), var fritatt for skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Myklebust

Soldaten Stephan er nok den nemde sonen til Lars og Eli.For å gjere det klart: Manntalet for ekstraskatten 1762 er nedteikna i oktober 1762. Då sit Lars Pedersen og kona Eli på eit av Gjørvabruka med dei to yngste borna Christen og Synneve og ei tjenestejente Stenord. Tilsaman 5 personar i husstanden. Stephan er unemd. I tillegg til sjølve manntalet er der ført tilgangs- og avgangslister for kvar månad i 1763. I registreringa har vi forsøkt å lenke desse saman slik at ein for kvart bruk kan lese ut dei endringar som var i 1763Stephan er soleis ein soldat som kjem heim og tek tjeneste i november 1763. Der er forøvrig mange soldatar som vender heim denne månaden. Dei fleste kjem nok til den næraste familien sidan november ikkje var sesong for å søkje tjeneste.(? Kanskje har Steffen våren etter kome i tjeneste hos eldste broren Ole som var brukar på garden Ringdal i Sunnylven og der vorte kjend med tjenestejenta Anne Marthe Ingebrigtsdtr Ringdal. Ho som han i 1765 gifta seg med!?)Steffen Larsen Gjørva døyr i 1806 71 år gml. Han bur då på garden Ertesvåg i Vatne. Sonen Lars S. var brukar her i tida 1804-07. Ein annan son Ingebrigt S. tok så over på Ertesvåg fram til 1810, medan Lars reiste tilbake til Gjørva. (Sjå: Bygdebok for Vatne b.1 s.679) Det er halde skifte etter Steffen Larsen Gjørva på Ertesvåg 1/6 1807. Arvingane er enkja Anne Marthe Ingebrigtsdtr. og borna Lars S. Gjørvad, Ingebrigt S. Ertesvåg, Thore S. Gjørvad, Eli S. g.m. Sjur Arnesen Selboskar, Gjertrud S. g.m. Ole Paulsen Humblung og Marthe S. 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.