Gå til innhold
Arkivverket

[#6497] Daniela Nielsdatter Fladøen gift 1812, Hordaland


Gjest Linda Østby
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Østby

Jeg ønsker hjelp til å finne foreldrene til Daniela Nielsdatter Fladøen. Hun giftet seg med Jacob Andersen Fosse i Hammer/Hamre 12 apr 1812.Linda Østby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg vil tro det er onklene hennes du finner på Flatøy i 1801 (Daniel og Hans Danielsen i 40-årene). Vet du når Daniela var født ca.? Hadde hun flere fornavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Hei, jeg vet ikke om hun hadde flere fornavn. Daniela kan vel også ha blitt skrevet på flere forskjellige måter. Hun ble født ca 1787, konfirmert i 1804 og døde 17 jan 1835.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Hei. Jeg fann ei Danielle Nilsdatter f. 1787 i Mormondatabasen. Faren var Nils Eliassen Flado (Flatøy). Navnet til mora var ikke oppgitt. Dette kan vere noe å gå videre på. Kanskje noen med tilgang til bygdebøker kan finne mer? Når det gjelder 1801-tellingen kan det tenkes at det ble brukt et annet navn. En forkortelse eks. Eli eller lignede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei, kommer med en mulig løsning: Under Ft 1800 i Fana på gården Sælen finner en Niels Danielsen f.1755 Grepstad i Jølster og hans hustru Seborg Nielsdatter f.1752 på gården Navnløs i Jølster, disse ble viet 31.03.1782 i Jølster. Barna deres er Elias f.1782 han gifter seg i Hamre 08.06.1806 med Ingeborg Johnsdatter Ytre Hordvik,de slår seg ned på Flatøen.Danila f.1787 har du, Niels f. 1790, Bendix f.1792 gifter seg 23.07.1837 med Siri Knudsdatter Lillejord, Syneva f.1795.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Hei, takk for hjelpen så langt. Nå har jeg forsøkt det meste på nettet uten hell. Tore foreslo bygdebøker, er det noen som kan kikke litt der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Helt supert, jeg har faktisk vært innom Jølster noen ganger uten å finne det som du fant nå. Bygdebok for Jølster har jeg, så nå er jeg godt "hjulpen".Linda Østby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.