Gå til innhold
Arkivverket

[#6503] Navnoppføring i slektsdatabaser


Gjest Einar Lillebye
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Lillebye

Navnoppføring i slektsdatabaser.Det er ulik praksis når det gjelder navnoppføring i slektsdatabaser. De fleste slekstprogrammer har egne felt for fornavn og etternavn, men hva er nå det? Er "fornavn" kun det navnet man er gitt ved dåp (eks Kari og Knut), og "etternavn" (farsnavn: Olsen/ Olsdatter, gårdsnavn: Berg og slektsnavn: Blix)?. Dere eksperter der ut, hva er "riktig" praksis??Beste hilsnerEinar Lillebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Oops. Jeg sitter på jobb og har bladene hjemme. Hvis ingen andre legger ut denne informasjonen før meg, skal jeg sjekke det opp til i morgen.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torleif haugødegård

Det finnes endel eksempel på hvordan ymse slektsdataprogram tilbyr brukeren skjermbilder for registrering av personers navn mmm. Det varierer fra et sammenhengende tekstfelt til opptil 5 forskjellige felt.Ta et e-besøk her: http://home.online.no/~haugoede/ hilsen torleifH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.