Gå til innhold
Arkivverket

[#6507] Lena Marie Aronsdatter


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

Lena Marie Aronsdatter skal være født i Hedrum 24.08.1850. Er det noen som har kirkebøkene for Hedrum JL og kan finne ut for meg hva hennes foreldre heter.Jeg finner henne ikke i 1865 tellingen. I 1900 tellingen bor hun i Seljord på Aase gård og er gift med Ole Knutsen. Deres første barn, Karl, ble født i Bamble i 1876.Vennlig hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Finner ingen Lena Marie Aronsdt. f. Hedrum, heller ikke konf. Hun er muligens svensk da det finnes en Aron på Ringdal vestre i Hedrum 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Det finnes ei Laura Aronsdatter på gården Askedalen i Hedrum i 65-tellingen. Kan jo være navnefeil. Og det er ei Lise Marie på gården Hæg i Botne i 65-tellingen.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Dette er ikke lett. Hennes navn og fødselsdato er opptegnet i familiepapirer.Lisa Marie på gården Hæg kan det ikke være. Hun var 20 år og gift. Laura kan det kanskje være, men det blir bare gjetning.Etter opplysing fra familien ble hun gift med Ole Knutsen fra Kongsberg 24.03.1874. Hvor vet jeg ikke, men det første barnet Ragnhild ble født 7. mai 1874 og døde tidlig. Barn nr. 2. Carl August Olsen ble født 24.03.1876 i Bamble.Kan disse opplysningene hjelpe?Vennlig hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Har du sett kirkebokinnføringen på det barnet som ble døpt i Bamble? Det kan jo stå noe der? Og hvor ble det "forrige" barnet døpt? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Kirkeboka for Bamble har Carl August født 24.03.1876 med foreldre Ole Knudsen og Lena Marie Aronsdatter. Da bor de på Feset, men er ikke å finne der ved folketellinga 1875. Jeg kan heller ikke finne familien i inn- og utflyttningslistene.Familysearch har derimot Ole Knudsen gift med Marie Lena ARONSDR i Hedrum 22.03.1874. Så kirkeboka for Hedrum bør kunne løse mysteriet.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Ragnhild.Takk for opplysningene du kommer med. Da vet jeg i hvertfall at de ble gift i Hedrum.Er det noen som har kirkebøkene for Hedrum og kan se etter for meg når det gjelder giftemålet. Jeg har interesse av foreldrene både til Lena Marie og Ole. Alt jeg vet om Ole er at han er født i Kongsberg.Vennlig hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.