Gå til innhold
Arkivverket

[#6515] Kommandant/garnisonsløytnant Haldor Lyche


Gjest Reidun Hagenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Hagenes

Haldor Lyche (Lykke?) var min tipp-tipp-tippoldefar. Han giftet seg med Guri Andersdatter i Trondhjem Domkirke den 26.06.1806. Men hvor var han født? Og har noen slektstreet lenger bakover? - Gjennom tidene har det i ulike slektsgrener vært sagt at slekten kommer fra Danmark. Noen har hevdet at at Nils Lykke (svigersønn til fru Inger til Austrått) er en stamfar. Men såvidt vi kjenner til, vokste ingen av barna hans opp, - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiStår det noe i bøkene til Ovenstad om kommandanten på Fugløya, et fort på utsiden av Helgeroa i Vestfold som ble anlagt rundt 1800?Jeg vet ikke hva denne kommandanten, eller om det var fler het, jeg vet derfor heller ikke om det er mulig å finne fram hos Ovenstad uten navn.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Hagenes

Jeg kjenner ikke til bøkene til Ovenstad. Men takker for interessen som er vist vedr. Haldor Lyche. Jeg forstår at han ikke er nevnt der. Hvilke andre steder kan jeg sjekke? - Er glad for tips. Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

I 1745 var General Major og Oberst over det 2 Westerlenske National-Infanterie-Regiment Jacob Frederich Von der Luhe. Han bodde blant andre steder på Bergegaare i Lyngdal VA.Kansje en slektning? Han hadde en flott håndskrift som eg har på et avmønstringspass. Mvh Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Til Lars Løkkebø: Det er i alle fall vanskelig å finne noe i Ovenstads bøker uten navn da det hele er bygget opp alfabetisk på etternavn. Men noen i NST driver visst og legger bøkene inn på data. Og når den jobben er gjort, blir det jo mulig å søke i teksten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.