Gå til innhold
Arkivverket

[#6531] Randi Helene Jørgensdtr. f. 1820 i Lier


Gjest Trine Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Olsen

Randi Helene Jørgensdtr. f. 1820 i Lier g.m. Johan Pedersen f. 1810 i Røyken. Barn: Peder f. 05.09.1839, Johan f.11.06.1842, Tolline f. 12.01.1848, Julie f. 15.10.1855.Hva het foreldrene til Randi? Hvor i Lier kom hun fra?Er det noen som har mulighet til å hjelpe meg litt?Mvh. Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Født 3/6 1821, dpt. 1/7 Tranby Ragne Hellene. Foreldre Jørgen Hansen og Tolline Gulbransd. Egge eie, husmannsfolk. Skriften var svak så det var vanskelig å lese fadderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Olsen

Tusen takk for hjelpen, Berit! Det var kjempe bra. Jeg har lett lenge etter Randi.På Clemesdal Hovedgaard i Tranby i 1801 fant jeg Tolline Guldbrandsd. 4 år med foreldre: Guldbrand Olsen 48 og Ragne Pedersd. 45.På Eeg Hovedgaard i Lier i 1801 fant jeg Jørgen Hanssen 8 år med foreldre Hans Jørgensen 39 og Helle Olsdatter 32. På family search fant jeg Jørgen Hansen f.09.05.1793 med de samme foreldrene.Det jeg nå lurer på er om noen kan hjelpe meg med å finne ut om Jørgen Hansen f.09.05.1793 er far til Randi Helene Jørgensdatter? Hvis dette stemmer så gikk slekten helt tilbake til 1500-tallet på Family search! Jeg hadde vært kjempe takknemlig hvis noen kunne hjelpe meg med dette.Hilsen Trine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vel jeg kan ikke svare deg på det spørsmålet, men jeg har prøvet å finne ekteskapet til Jørgen og Toline. Det byr på problemer da kopienen i kirkeboka og klokkerboka er så svake at det er nesten umulig å se hva som står. De ble gift 20/11 1820 ungkarl .......Jørgen Hansen Egge 27 år og pike Toline Gulbransdtr. Egge 25 år, tjenestepike. Forlovere Christopher Egge og Bernt Egge. Anmerkning: Hans attest indlevert? 1818 fra Aallbor Jyll. Jeg vil foreslå at du tar kontakt med Kongsberg statsarkiv og ber dem hjelpe deg. Ekteskapet står i mini. 8 1813-1825, s. 414 og par nr. 43. Kanskje kan de sende deg en kopi av siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.