Gå til innhold
Arkivverket

[#6532] Vinger pgl. og Leiren, (Kongsvinger leir?)


Gjest Bjørg Thorsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Thorsrud

Sp.mål 1. Grenader Anders Poulsen giftet seg 1794 med Anne Andersdatter Langkiernet/Langkiernlien i Vinger pgl. Hennes foreldre er Anders Ericsen og Helene Olsdatter. Anne er født i 1767. Hvor kom Anders Ericsen og Helene Olsdatter fra ? Sp.mål 2. Anders Poulsen døde 1808 48 gammel. Altså født ca. 1760. I ft. 1801 bodde familien på "Brandvagten i Leyren" da var Anders "Profoss og Skorsteensfeyer" Hvor kom Anders Poulsen fra ? Sp.mål 3. Finnes det noe litteratur som omhandler Leiren og de som bodde der?Mvh. Bjørg Thorsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Bjørg! Detta har jeg venta på så lenge. Jeg er av samme slekta. Langtjernet er en plass under Nordre Rustad i Vinger. Min mormor var født der og runnet av samme Anders Eriksen Bork/Porkka som Anne Johansdatter Langtjernet. Anne hadde to halvbrødere Erik og Johan. Johan er min stamfar i denne slekta. Send med en mail på denne adr. fisollie@online.no så skal du få en god del etterslekt av Anders Eriksen og hans tre barn. Langtjernet finner du i Vinger bygdebok I. side 23/24. Hilsen Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.