Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arne Langås

[#6535] Emigranter etter 1930?

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

Godtfolk! Kaare Nikolaus Moe (f. i Trondheim 19.01.1898) var min oldefars bror. Kaare var i Norge på midten av 1920-tallet, og skal seinere ha utvandret til Amerika. Jeg finner ham som død i juli 1972 (i SSDI-basen). Han står da som Corey Moe, og hadde fått utstedt Social Security-nummer i Washington. Ved sin død var han bosatt i Europa (Norge?), på et sted som i SSDI har fått Zip-kode XX703. Én ting er å finne hans eventuelle etterkommere, en annen er ting er hans utvandringsår. Jeg kan ikke finne ham nevnt i listene, verken for Trondheim eller andre steder. I og med at disse bare går fram til 1930, finner jeg det sannsynlig at han utvandret etter den tid. Hvor kan jeg finne nyere protokoller?Mvh Arne Langås, 7630 Åsen, a.langaas@c2i.net, http://home.c2i.net/olangaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Emigrantprotokollene for Trondheim etter 1930 er å finne i Statsarkivet i Trondheim. Tallet på registrerte emigranter er imidlertid svært beskjedent på 1930-tallet. I tillegg til dem som drog som emigranter har vi nok å gjøre med en del sjøfolk som gikk i land. Det kan derfor være verdt å sjekke sjømannsrullene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Langås

Mange takk! Jeg får høre etter på Statsarkivet neste gang jeg skal dit.Mvh Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive