Gå til innhold
Arkivverket

[#6536] Martin Halvorsen f 1868 Ullensaker


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Er det noen som kan hjelpe meg å finne far til Martin Halvorsen min bestefar. Ingeborg Amundsdatter f 1817 i følge 1900 tellingen var mora hans. Ingeborg var datter til Amund Eriksen f 1780 gift med Mari Torersdatter fra Kjos i Ullensaker. takknemlig for hjelp. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei & hopp, Mona!!! Hvor var Martin i 1875?? Regner forøvrig at du (som den flinke piken du er :) har myst i bygdebokji, og så at mamma sto med ugift? (Ingeborg bodde på Gystad, som er utgangsgården for der jeg vokste opp, faktisk, og også der Tove K. bodde!) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Laila. Du gjettet riktig. Jeg har vært på biblioteketpå Jessheim, der fikk jeg litt hjelp. Men jeg fant dem ikke i 1875 tellingen under Gystad. I bygdeboka står det at en Ingeborg er ugift. I 1865 tellingen finner jeg ikke Ingeborg Amundsdatter med riktig alder? Men fødslesåret i 1900 tellingen kan være feil. Siden hun fikk mun Bestefar i 1868 måtte hun være befruktningsdyktig. Så hun er nok noen og førti da? Gystad gård ble tatt over av Johan Hexeberg.Detter er nok som å lete etter nåla i høystakken. Får se på microfilmene neste gang jeg kommer til Jessheim.Takk for innteressen Laila. Hilsen MONAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.