Gå til innhold
Arkivverket

[#6539] Ingeborg Christensd v. Skaaden gift Schnur - født


Gjest Liv B Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv B Christensen

Født 7/10 1833 i Øyer av foreldre Christen Jenssøn og Anne Guttormsd. v. Skaaden. Familien flyttet til Aker Prestegjeld i 1841. Den besto da av Kristen Jenssen v Skaaden f. 17.4.1810, Ane Guttormsd. 35 år, Ingebor Kristensd 8 år og Johannes Kristensen født paa Høvreenget 16/1 1835.I følge digitalarkivet bor hun i 1865 i Aker, Vaalerengen: Ingeborg Schnur logerende g 1834 Aker Gustav Schnur hendes Barn ug 1861 Aker Albert Schnur hendes Barn ug 1863 Aker Jens Kristensen Konens Broder logerende ug Kurvmager 1840 Aker I 1865 bor foreldrene hennes på Sørlien på Ladegårdsøen.I tellingsår 1875 finner jeg ikke Ingeborg. I 1900 bor hun sammen med søsteren i Kristiania i Trondhjemsveien 42. Fra folketellingen: Ingeborg Schnur, Søster, enke, Husbestyrerinde, 1833 Øier Sophie Christens. Ugift, lærerinde v/ Folkeskolen 1846 v. AkerEr det noen som kan fortelle meg noe mer om henne? Hva heter mannen til fornavn? Hvor er mannen i 1865, hun er først enke i 1900. Og hvor var hun i 1875?Med vennlig hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv B Christensen

Takk for den opplysningen. Fant du det i digitalarkivet, jeg finner det nemlig ikke. Det er en viss sammenheng her, to av brødrene hennes er kurvmakere, den ene er Johannes som er min tippoldfar. Takk for hjelpen.Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ja det var i digitalarkivet ft 1865 landsdekkende søk. Mormonerne har også en kanidat på IGI,men det er kanhende en av mannens forfedre. :-) Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Liv B Christensen

Jeg har prøvd å gjøre det landsdekkende søket, men finner ingen Schnur i Drammen. Er det fingertrøbbel fra min side eller hva? Kan du Sigbjørn vise meg hva du fikk ut av søket på tellingen i 1865, for jeg kommer ikke noe videre. :-) Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ville tro at om du så etter barnas fødsel i Aker krk. så vil du finne hva barnas fars het. Ang. det landsomfattende søket så står det lengst til høyre for Ingeborgs navn i Oslo at mannen er i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.