Gå til innhold
Arkivverket

[#6541] Steder i Telemark?


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg sitter med flere steder som jeg ikke klarer å finne ut hvor er, jeg går utfra at de muligens ligger i Telemark, men hvor. ?? Prøvde Rygh, men søket var for strengt, svaret jeg fikk. Jeg har ikke flere opplysninger å gi. Kan noen fortelle meg det? På forhånd tusen takk. En sen kveldshilseen SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Dette gikk for fort fikk jo ikke med stedene det er LILLE BREKKE, ÅBY-DALE, RØNHOLT, GRØNLI,BREISAN og dett var dett. SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Jeg trur at nesten alle disse stedene er i Bamble i Telemark. Åby, Lille Brekke og Rønholt ligger nær E 18. Breisand er en plass under Våg, ved sjøen. Grønli kan være mange steder, men 2 plasser i Bamble er nevnt i FT 1900, nemlig under Bakke og Rakkestad. Åby-Dale er jeg usikker på. I Telemark finnes Åby bare i Bamble. Dale finnes svært mange steder i Telemark, men ikke i Bamble. Der finnes imidlertid både Dal, Dalene og Dalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Halvor!Du skal ha tusen takk for rask levering, det kan for de som har forfedre der er på Bjerkeset og det ligger vel også i Bamle. Så da følger jeg den tråden i Bamle videre.Tusen takk fra Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.