Gå til innhold
Arkivverket

[#6543] Emigrerade från Sverige till Norge 1885


Gjest Susann Sannefjäll
 Del

Recommended Posts

Gjest Susann Sannefjäll

Hej!Jag heter Susann och bor i Uddevalla, Sverige. Jag har precis börjat och släktforska och nu undrar jag om någon snäll människa kan hjälpa mig och tala om hur man kan söka efter släktingar i Norge. Den jag skulle vilja hitta är Andreas, född 1855.04.02 enligt mina noteringar så skall han ha flyttat till Drammen 1885.10.16, utflyttningsattestensnr är 11. Detta är ju nutid så det kanske blir svårare. Om nån har ett svar till mig, maila gärna, tyvärr har jag ingen dator hemma utan jag lånar mitt arbetes data så ni får använda den mailadressen. Med vänliga hälsingar Susann Sannefjäll, Uddevalla, Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Det skal være mulig å finne ham i folketellingen 03.12.1900. Du har ikke oppgitt hans etternavn/slektsnavn og heller ikke fødested i Sverige. Dette må du opplyse om dersom noen skal kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Ormåsen

Hvis du går inn på www.startsiden.no og digitalarkivet finner du folketellingene for 1801, 1865 og 1900 +++++ Håper at det kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

SusannDu finner en mulig kandidat her:Lenke stemmer såpass godt at det kan være denne karen, og Skoger er ikke langt fra Drammen. Hvis du finner noen som kan gjøre oppslag i kirkeboka der for deg, kan dette av-/bekreftes.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Tack för tipset, jag har på min lunchrast varit inne och kollat på det som du hänvisar till men jag lyckas inget vidare, jag söker förmodligen helt tokigt, jag skall i lugn och ro sätta mig efter jobbet nån dag, men vad jag kan förstå så har du hittat en karl som kan tillhöra mig!? Verkligen spännande för en nybörjare som jag.Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Tack för tipset, jag har på min lunchrast varit inne och kollat på det som du hänvisar till men jag lyckas inget vidare, jag söker förmodligen helt tokigt, jag skall i lugn och ro sätta mig efter jobbet nån dag, men vad jag kan förstå så har du hittat en karl som kan tillhöra mig!? Verkligen spännande för en nybörjare som jag.Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

SusannJeg fant en Andreas Johannesen (fornorsking) født i Sverige i ca 1854 (- kan gjerne være 1855), som er gårdbruker/bonde under folketellingen i 1900. Han bodde da i Skoger, som i dag ligger i Drammen kommune.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune,Kenneth och alla Ni andra. Ni är helt underbara och TACK för hjälpen, nu har jag hittat rätt, skall försöka att gå vidare och se om det är rätt person. Många kramar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest ToreBjølgerud

Datteren Gunda Andreasdtr , g m Hans Kristiansen, bodde på Jonsrud i Sande i Vestfold, like ved kommunegrensen mot Drammen. En bror av Gunda var Jørgen (1887-94). Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Det kan tyde på atTore har Skogerboka fra 1931, som jeg har.Andereas Johansen og Gurine Halvorsdatter giftet seg i 1885. Der kan man nok finne svaret. Ellers så tyder det på at gården , Bjørnerud, som er et underbruk under gården Holt i Skoger ikke er solgt eller overdratt til andre, da dette ikke er nevnt i boka. Det stårat Andreas var født i 1854 i B ohuslen , og at han køpte eiendommen i 1889.God Jul!Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.